Sunday 28 August 2016

Filled Under:

SEBAKNYA HATI... Orang Kaya lagi kaya lagi sombong...Terpaksa bawa mayat anak naik motor selama 3 jam kerana tak mampu sewa ambulans


SUJANA membawa motosikal sementara isterinya membonceng di belakang sambil menggendong mayat anak mereka.

Bali: Sepasang suami isteri miskin terpaksa membawa mayat anaknya pulang dengan motosikal kerana tidak mampu membayar kos ambulans.

*******************************************************************************

-Wayan Sujana, 45, dan isteri, Wayan Sari, 40, sebelum itu kehilangan anak ketiga mereka yang meninggal dunia di Hospital Sanglah di Denpasar Barat, Denpasar, Bali.

-Bayi itu meninggal dunia selepas menjalani beberapa pembedahan lubang dubur...

-“Sebaik anak saya meninggal dunia, saya diberikan bil oleh pihak hospital. Kos mengubati anak saya selama 45 hari, sejak dia dilahirkan, mencecah Rp10.934 juta (RM3,300)...

-“Saya bayar Rp3 juta (RM915). Wang itu hasil pinjaman daripada beberapa jiran. Memang saya tidak mampu menjelaskan bakinya dan tidak tahu bagaimana untuk membayarnya....

-“Saya diberitahu saya perlu membayar lebih Rp1 juta (RM305) lagi sekiranya mahu menggunakan khidmat ambulans untuk membawa pulang anak saya ke rumah kami,” kata Sujana...

-Perjalanan itu mengambil masa kira-kira tiga jam sebelum tiba di rumah pasangan itu di Banjar Yeh Kori, Karengasem.

 - Agensi/Metro





0 comments:

Post a Comment